#11 Byłam częścią Akademii Pawła Zawitkowskiego

image

 

W weekend 7-8 maja miałam wielką przyjemność pomagać w Akademii Pawła Zawitkowskiego na targach Mother&Baby we wrocławskiej Hali Stulecia. Jak to się stało, że JA – zupełnie początkująca doradczyni, trafiłam do najbardziej znanego fizjoterapeuty dziecięcego w Polsce?  Być może jest to przypadek, ale po takie szanse należy wyciągać rękę, inaczej samo nam do niej nic nie wpadnie, nawet przez przypadek.

My, doradcy noszenia ClauWi mamy swoją platformę na Facebooku na której porozumiewamy się w przeróżnych sprawach. Pewnego dnia pojawiło się ogłoszenie jednej z doradczyń, na które odpowiedziałam. Dotyczyło pomocy Pawłowi Zawitkowskiemu na targach we Wrocławiu, z których musiała zrezygnować z jakiś ważnych dla siebie powodów. Zgłosiłam się jako pierwsza, otrzymałam wiadomość,  podałam dane i czekałam. Przyszedł mail od Pawła (tak tak, jesteśmy na ty 😉 , a potem krótka rozmowa telefoniczna i … stało się! Jadę do Wrocławia! Wiedziałam tylko tyle, że będę prowadziła dwa, godzinne warsztaty z noszenia w chustach oraz to, że będę pomagać wszystkim chętnym. Nie wiedziałam czego tak naprawdę się spodziewać. Nigdy nie byłam na targach, ale wiedziałam, że będzie to wyjątkowe doświadczenie. Byłam bardzo podekscytowana i szczęśliwa.

Na targach było przede wszystkim bardzo pracowicie. Od 10 do 16 pomagałam w Akademii  wszystkim zainteresowanym chustami i noszeniem dzieci. Przy okazji obserwowałam i słuchałam Pawła na tyle na ile czas pozwalał. Zdobyłam tam ogromne doświadczenie, bardzo dobrze się bawiłam i wiele się nauczyłam. Paweł w akcji jest niesamowity. To w jaki sposób rozmawia z ludźmi, pracuje z dziećmi łączy się z jego ciekawą osobowością tworząc spójny mianownik – pasję.

Gdy byłam w ciąży moja mama dała mi jego książkę mamo tato co ty na to? To tam dowiedziałam się, że noszenie dzieci w chustach jest bezpieczne i zalecane. Sposób w jaki była napisana książka oraz wizerunek Pawła jaki miałam z telewizora są spójne z tym co obserwowałam w Akademii. Przede wszystkim to co mówi jest niesłychanie ciekawe. Przykłady, jakimi się posługuje, mowa ciała oraz kontakt jaki nawiązuje sprawiają, że nie sposób nie zgodzić się z tym co mówi.

Byłam niezwykle ciekawa co dokładnie myśli  o noszeniu i jaka według niego jest prawidłowa pozycja dziecka w chuście. Niestety nie mieliśmy czasu na pogaduchy…Dowiedziałam się jedynie, że ma trochę inne zdanie niż doradcy noszenia ClauWi. Postanowił nawet, że zorganizuje spotkanie z doradcami z całej Polski by wyjaśnić sobie wszytskie niedopowiedzenia… Wyczułam, że istnieją jakieś napięcia pomiędzy środowiskiem doradczyń i Pawłem. Odniosłam wrażenie, że nie przemawia do niego również ideologia około chustowa. Szczegółów nie znam i nie wnikam. Ja to środowisko dopiero poznaję. Na pewno mamy takie samo zdanie jeżeli chodzi o ten kawał materiału, który służy nam jako narzędzie i nie jest celem samym w sobie. Chustoświstwo jest nieszkodliwe ale mimo wszystko świrstwo 😉

Sama podróż do Wrocławia, pierwszy weekend bez Majki, nocleg u Ani w Alejach Róż,samo to mogłoby posłużyć na temat odrębnego wpisu. Były elementy zaskoczenia i nagłe zwroty akcji, ale trafiały się też ciekawe spotkania i rozmowy, a nawet cała kupa śmiechu 🙂 Dzięki !

image

Niektóre mamy były bardzo zdolne

image

Niektóre tak bardzo, że zamotały własne maleństwo!

image

image

Poprawki Pawła na wiązaniu plecak prosty

image

Według Pawła miednica powinna bardziej przylegać do noszącego

image

image

Wiele mam było zainteresowanych również nosidłami, które przywiozłam ze sobą. Na zdjęciu piękne nosidło Lenny Lamb

image

 

image

Warsztaty Pawła Zawitkowskiego

20160507_132627.jpg

image
Cudowna strefa dla najmłodszych w Akademii Pawła Zawitkowskiego

 

Było super!!! Mam nadzieję, ze to nie było nasze ostatnie spotkanie.

Wyciągajcie ręce po marzenia!!!!

 

 

Skomentuj

